İade İşlemleri

Üründen Memnun Kalmadım. İade Edebilir Miyim?
Mesafeli Sözleşmelere İlişkin Uygulama Usul ve Esasları hakkındaki yönetmeliğin 7. Maddesi'ne göre tüketici; malın teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Üründen Memnun Kalmadım. İade Etmek İstiyorum. Ne Yapmalıyım?
Satın aldığınız ürünü iade etmek istiyorsanız lütfen öncelikle sitenin alt kısmında Hesabım başlığının altında ki "Müşteri Destek" linkine tıklayınız. Gelen destek talepleri ekranında "Yeni Destek Talebi Oluştur" kısmında "Ürün İade Talebi" başlığını seçiniz. Ürünü iade sebebinizle ilgili bilgileri "Mesaj" kısmına yazınız ve biliyorsanız lütfen ilgili sipariş numarasını "Siparişle İlişkilendir" bölümünden seçiniz.
Ürünü teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içerisinde üründe herhangi bir arıza veya problem olmasa dahi iade edebilirsiniz. İadelerin kabul edilebilmesi için ürünlerin YENİDEN SATILABİLİRLİK ÖZELLİĞİNİ KAYBETMEMİŞ olması gereklidir.

Eğer iade talebi ile geri yollanan ürün tarafımızca yapılacak kontrollerde ürünün aksesuarında herhangi bir eksiklik veya ürün ambalajında yeniden sıfır ürün gibi satılmasını engelleyecek oranda bir bozulma varsa ve bu TÜKETİCİDEN KAYNAKLANIYOR İSE ürün için belirlenen değer azalması müşterimizden tazmin edilir.

Ürün gönderiminde kargoda ambalaj hasarı oluşmaması için ürünün uygun boyutlarda harici bir koruma kutusu içine paketlenmesi MÜŞTERİNİN SORUMLULUĞUNDADIR.

Ürünü Hangi Kargo Firması İle Göndereceğim?
Almış olduğunuz ürünü iade ederken anlaşmalı kargo firması dışındaki gönderilen ürünler teslim alınmamaktadır. Anlaşmalı kargo firmamız olan YURTİÇİ KARGO, MNG KARGO ve ARAS KARGO ile ürünü tarafımıza gönderebilirsiniz.

Cayma Hakkı Kullanılan Ürünlerin İadesi Nasıl Yapılır?
Almış olduğunuz ürünü cayma hakkınızı kullanarak iade etmek istiyorsanız ürün iade süreniz 14 günü geçmemiş olmak zorundadır. Bu süreç içerisinde iade edeceğiniz ürünün kargo masrafları senotomotiv.com.tr‘a aittir. Cayma hakkını kullanım süreçlerini aştığınız zaman da iade edeceğiniz ürünün taşıma-ulaştırma masrafları müşterimize aittir. Cayma hakkını kullanmak isteyen müşterimizin, bu talebini tarafımıza "Müşteri Destek" bölümünden dolduracağı form ile bildirmesi gerekmektedir. Bildirim yapılmadan gönderilen ürünlerin teslim alınmaması veya işlem başlatılmaması konusundaki tüm mesuliyet müşterimize aittir.

Ürünüm Arızalı Çıktı. İade Edebilir miyim?
Ürününüzün aldığınız şekliyle arızalı çıkması durumunda 7 gün içinde çalışan ürünle birebir değiştirilmektedir. Bu durumda kargo ücreti senotomotiv.com.tr tarafından karşılanır. Aldığınız ürün arızalı ancak iade etmek istiyorsanız lütfen "Müşteri Destek" bölümü - "Ürün İade Talebi" başlığında durumu açıkça belirtiniz.

Sitenizden PC Topladım. İade Edebilir Miyim?
Sitemizden topladığınız kişisel bilgisayarlar(PC) sizin istekleriniz ve kişisel ihtiyaçlarınız doğrultusunda hazırlandığından iade edilemez.

Ayıplı Ürün Nedir?
"Ayıplı mal" ambalajında, etiketinde ve tanıtma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren maldır.

Tüketici malın teslim tarihinden itibaren 7 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda,
a) Satılan ürünü geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılan ürünü alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerekmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteme,
d) İmkân varsa, satılan ürünün ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. (6052 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun Madde 4.)

ÖNEMLİ!: Ürünün arızalı veya ayıplı çıkması halleri dışında şu ürünler ambalajları açıldıktan sonra yukarıdaki koşullar dahilinde iade edilemez!
- Açıldıktan sonra sağlık açısından tehlike arz edebilen ürünler
- Tek kullanımlık ürünler
- Özel istek üzerine hazırlanan ürünler 

- Elektronik ve Elektrikli oto yedek parçaları , ambalaj bozulması halinde İADE EDİLEMEZ

İade Durumunda Paramı Ne Kadar Sürede Alabilirim?
Ürün iadelerinde para iadeleri 14 gün içerisinde yapılmaktadır. Kredi kartından taksitli yapılan satışlarda banka taksitli şekilde geri ödemektedir. Havale - posta çeki şeklinde yaptığınız ödemeler, aynı şekilde tarafınıza geri ödenecektir.

Ürün İade Ederken Dikkat Etmem Gereken Konular Nedir?
- Eğer vergi mükellefi değilseniz (yani son kullanıcı olarak ürünü satın aldıysanız), ürün iadesinde elinizdeki senotomotiv.com.tr'a ait fatura üzerindeki ilgili iade bölümündeki bilgileri eksiksiz olarak doldurduktan sonra imzalayarak ürün ile birlikte bize geri göndermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde iade işleminiz tamamlanmayacaktır!
- Vergi mükellefi iseniz (ürün kurumsal fatura ile teslim edilmiş ise) ürünü satış yapılan kurum tarafından kesilen iade faturası ile birlikte göndermeniz gereklidir. İade faturası, kargo payı dahil edilmeden ( ürün birim fiyatı + KDV şeklinde ) kesilmelidir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır. 
- İadelerin kabul edilebilmesi için ürünlerin yeniden satılabilirlik özelliğini kaybetmemiş olması gereklidir. Bunun için ürünün kutusunda önemli hasar veya aksesuarlarında eksiklik olmaması gereklidir. 
- PTT Kargo ile gönderilen paketler kontrol edilemediği için kabul edilmemektedir. Lütfen PTT kargo ile gönderi yapmayınız.